PEK
Wydział Rozwoju Gospodarczego, Edukacji, Kultury i Promocji
Pl. Dominikański 3
37-700 Przemyśl
tel. /016/678-32-10, 678-50-54 w. 285
Godziny pracy:
od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30
obsługa wydziału znajduje się w pokojach nr /66, 85, 88, 91/
Naczelnik Wydziału: Piotr Worosz
pokój nr 88 (II p.)
Do zadań Wydział Rozwoju Gospodarczego, Edukacji, Kultury i Promocji należy:
1. Przygotowywanie i bieżąca aktualizacja bazy informacyjnej powiatu przemyskiego wykorzystywanej do opracowania publikacji informacyjno-promocyjnych.
2. Podejmowanie działań na rzecz promowania powiatu przemyskiego oraz współdziałanie w tym zakresie z wydziałami Starostwa, gminami, organizacjami, instytucjami i osobami zainteresowanymi.
3. Opracowywanie i przygotowywanie tematycznych materiałów informacyjno-promocyjnych celem ich publikacji.
4. Uczestniczenie w imprezach, wystawach krajowych i zagranicznych służących promocji Ziemi Przemyskiej.
5. Koordynowanie przedsięwzięć związanych z kontaktami zagranicznymi starosty.
6. Tworzenie i aktualizacja witryny internetowej „Powiat Przemyski”.
7. Opracowywanie materiałów reklamowych powiatu przemyskiego.
8. Redagowanie i opracowywanie Informatora Samorządowego Powiatu Przemyskiego.
9. Gromadzenie i archiwizacja materiałów pomocniczych w formie elektronicznej niezbędnych do opracowywania publikacji periodycznych i okazjonalnych.
10. Graficzne opracowywanie projektów zaproszeń, plakatów i innych materiałów okazjonalnych.
11. Organizowanie konferencji prasowych.
12. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o systemie oświaty i ustawy Karta Nauczyciela, a w szczególności:
1) opracowywanie zasad wyboru członków rady oświatowej oraz projektu regulaminu jej działania,
2) przygotowywanie dokumentów w celu powołania komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły lub placówki,
3) opracowywanie regulaminów wynagradzania nauczycieli,
4) prowadzenie rejestru wydanych aktów mianowania,
5) prowadzenie rejestru skierowań do specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych,
6) sprawowanie nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych.
13. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie dóbr kultury.
14. Mecenat nad działalnością kulturalną – współdziałanie ze stowarzyszeniami społeczno-kulturalnymi i gminnymi ośrodkami kultury.
15. Określanie zasad, trybu przyznawania i wysokości nagród za osiągnięcia w dziedzinie kultury.
16. Określanie zasad, trybu przyznawania i wysokości stypendiów.
17. Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i likwidacją instytucji kultury.
18. Prowadzenie działalności instruktażowo - metodycznej dla pracowników instytucji kultury.
19. Realizacja zadań w zakresie turystyki, w tym podejmowanie działań na rzecz rozwoju turystyki kwalifikowanej we współdziałaniu ze stowarzyszeniami i jednostkami samorządu terytorialnego.
20. Organizowanie działalności w dziedzinie kultury fizycznej oraz tworzenie warunków materialno-technicznych do jej rozwoju.
21. Nadzór i kontrola nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej, związków sportowych mających siedzibę na terenie powiatu, z wyłączeniem związków sportowych o zasięgu ogólnokrajowym.
22. Prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych, wydawanie decyzji o wpisie lub odmowie wpisu o ewidencji.
23. Pozyskiwanie informacji na temat aktualnie dostępnych programów pomocowych oraz upowszechnianie ich wśród gmin powiatu przemyskiego oraz innych jednostek organizacyjnych i podmiotów gospodarczych z terenu powiatu.
24. Opracowywanie wniosków o pozyskanie środków pomocowych dla powiatu skierowanych do różnych organizacji zarządzających programami pomocowymi oraz współpraca z tymi instytucjami.
25. Prowadzenie obsługi Punktu Informacji Europejskiej przy Starostwie Powiatowym oraz współpraca z Regionalnym Centrum Informacji Europejskiej w Rzeszowie oraz całą siecią powiatowych punktów informacji europejskiej w zakresie wspólnie realizowanych projektów.
26. Koordynacja współpracy międzynarodowej powiatu przemyskiego oraz zawartych porozumień.
27. Współpraca z podmiotami gospodarczymi na terenie powiatu przemyskiego. Upowszechnianie wśród tych podmiotów informacji dotyczących krajowych
i zagranicznych ofert gospodarczych, możliwości korzystania z programów pomocowych dla małych i średnich przedsiębiorstw, imprez targowo-wystawienniczych i innych.
28. Opracowywanie i bieżące aktualizowanie statystycznej bazy informacyjnej o powiecie przemyskim oraz gminach wchodzących w skład powiatu.
29. Koordynacja realizacja strategii powiatu przemyskiego i wieloletniego planu inwestycyjnego.
30. Współpraca z Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Wojewódzkim i Powiatowym Urzędem Pracy, urzędami gmin oraz innymi instytucjami
w zakresie rozwiązywania lokalnych problemów gospodarczych i rynku pracy.
31. Planowanie i analizowanie wykorzystania środków finansowych na realizację zadań Wydziału oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.
32. Sprawowanie nadzoru nad Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną dla Powiatu Przemyskiego w zakresie ustalonym przez Zarząd Powiatu.