FK
Wydział Finansowo–Księgowy
Pl. Dominikański 3
37-700 Przemyśl
tel. /16/ 678-50-54 w. 264
Godziny pracy:
od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30
obsługa wydziału znajduje się w pokojach nr /63,64,67,68,73,76,77/
Skarbnik Powiatu: Agnieszka Paryga
pokój nr 65 (II p)
Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:
-
Obsługa finansowo-księgowa dochodów i wydatków z budżetu powiatu i starostwa, w tym funduszy celowych oraz projektów realizowanych przy udziale środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, wg zasad określonych w ustawie
o rachunkowości i w ustawie o finansach publicznych. - Prowadzenie ewidencji planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów budżetu powiatu.
-
Obsługa kasowa Starostwa, Powiatu oraz Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej
i Kartograficznej. - Opracowanie sprawozdań wg zasad i terminów określonych przez Ministerstwo Finansów.
-
Sporządzanie bilansu powiatu, jednostkowego bilansu Starostwa Powiatowego i zbiorczego bilansu
z jednostek organizacyjnych Powiatu. - Realizacja dochodów Skarbu Państwa w zakresie zadań realizowanych przez Starostę i prowadzenie windykacji należności budżetowych Skarbu Państwa.
- Sporządzanie informacji o zaległościach przedsiębiorstw z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych oraz o udzielonej pomocy publicznej.
-
Prowadzenie pozabilansowej ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych
i pozostałych środków trwałych. - Opracowanie planu amortyzacji.
- Rozliczenie inwentaryzacji składników majątkowych.
- Sporządzanie deklaracji VAT 7 oraz odprowadzanie podatku od towarów i usług do Urzędu Skarbowego w Przemyślu.
-
Obsługa w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i składek na Fundusz Pracy obejmujących:
1) dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń oraz ich zmian,
2) sporządzanie deklaracji i raportów,
3) odprowadzenie należnych składek. - Windykacja wierzytelności należnych Powiatowi Przemyskiemu lub Skarbowi Państwa w zakresie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny.
- Czynności egzekucyjne w zakresie windykacji wierzytelności należnych innej jednostce samorządu terytorialnego - gdy Powiat występuje w charakterze wierzyciela na podstawie odrębnych przepisów.
- Naliczanie i odprowadzanie składek PFRON.
- Rozliczanie pracowników z tytułu wynagrodzeń oraz świadczeń płatnych ubezpieczenia społecznego.
- Rozliczanie pracowników i radnych powiatu z Urzędem Skarbowym z tytułu zaliczek na podatek dochodowy.
- Udział w przetargach organizowanych przez Starostwo Powiatowe w zamówieniach powyżej 144.000-EURO.
- Organizacja postępowania o zamówienia publiczne na: wybór banku obsługującego rachunek bieżący i banku udzielającego kredyt.
- Emisji obligacji.
- Realizacja działań związanych z udziałem pomocy publicznej, w tym sporządzanie sprawozdań, informacji o nie udzieleniu takiej pomocy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Ustanowienia zastawu rejestrowego w celu zabezpieczenia wierzytelności jednostki samorządu terytorialnego.
- Prowadzenie ewidencji zobowiązań z tytułu podatku od nieruchomości oraz jego terminowe regulowanie.
- Prawo do hipoteki ustawowej na nieruchomości dłużnika z tytułu należności stanowiących dochód budżetu powiatu.
- Sporządzanie miesięcznych informacji z pobranych opłat skarbowych.
-
Podawanie do publicznej wiadomości informacji w zakresie:
1) wykonania budżetu powiatu,
2) kwoty deficytu lub kwoty nadwyżki budżetowej,
3) kwoty zobowiązań wymagalnych ,
4) kwoty dotacji otrzymanych do budżetu Powiatu oraz kwoty dotacji udzielanych z budżetu Powiatu,
5) wykaz udzielnych poręczeń i gwarancji, z wymienionych podmiotów, których gwarancje i poręczenia dotyczą,
6) wykaz osób prawnych, osób fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożenia na raty,
7) wykaz osób prawnych i osób fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej, w terminach wynikających z ustawy o finansach publicznych,
8) kwoty wykorzystanych „środków europejskich”, o których mowa w ustawie o finansach publicznych.
-
Koordynacja w zakresie przedkładania Zarządowi Powiatu Przemyskiego przez Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Przemyślu kwartalnego sprawozdania z wykonania planu finansowego za I,II i III kwartał
w terminie do 20 każdego miesiąca po zakończeniu kwartału, natomiast za IV kwartał w terminie do
10 lutego po zakończeniu kwartału. - Opracowywanie projektu budżetu powiatu i projektów zmian w budżecie oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu.
- Nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych.
- Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej i Zintegrowanego Systemu Zarządzania w wydziale.