Menu Podmiotowe menu ikonka

FK

  • 27 stycznia 2021 12:58

Wydział Finansowo–Księgowy

Pl. Dominikański 3

37-700 Przemyśl

tel. /16/  678-50-54 w. 264

 

Godziny pracy:

od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30

obsługa wydziału znajduje się w pokojach nr /63,64,67,68,73,76,77/

 
Skarbnik Powiatu: Agnieszka Paryga
pokój nr 65 (II p)

 

Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:

 

 

  1. Obsługa finansowo-księgowa dochodów i wydatków z budżetu powiatu i starostwa, w tym funduszy celowych oraz projektów realizowanych przy udziale środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, wg zasad określonych w ustawie
    o rachunkowości i w ustawie o finansach publicznych.
  2. Prowadzenie ewidencji planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów budżetu powiatu.
  3. Obsługa kasowa Starostwa, Powiatu oraz Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej
    i Kartograficznej.
  4. Opracowanie sprawozdań wg zasad i terminów określonych przez Ministerstwo Finansów.
  5. Sporządzanie bilansu powiatu, jednostkowego bilansu Starostwa Powiatowego i zbiorczego bilansu
     z jednostek organizacyjnych Powiatu.
  6. Realizacja dochodów Skarbu Państwa w zakresie zadań realizowanych przez Starostę i prowadzenie windykacji należności budżetowych Skarbu Państwa.
  7. Sporządzanie informacji o zaległościach przedsiębiorstw z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów  publicznych oraz o udzielonej pomocy publicznej.
  8. Prowadzenie pozabilansowej ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych
    i pozostałych środków trwałych.
  9. Opracowanie planu amortyzacji.
  10. Rozliczenie inwentaryzacji składników majątkowych.
  11. Sporządzanie deklaracji VAT 7 oraz odprowadzanie podatku od towarów i usług do Urzędu Skarbowego w Przemyślu.
  12. Obsługa w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i składek na Fundusz Pracy obejmujących:
    1) dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń oraz ich zmian,
    2) sporządzanie deklaracji i raportów,                                                         
    3) odprowadzenie należnych składek.
  13. Windykacja wierzytelności należnych Powiatowi Przemyskiemu lub Skarbowi Państwa w zakresie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny.
  14. Czynności egzekucyjne w zakresie windykacji wierzytelności należnych innej jednostce samorządu terytorialnego - gdy Powiat występuje w charakterze wierzyciela na podstawie odrębnych przepisów.
  15. Naliczanie i odprowadzanie składek PFRON.
  16. Rozliczanie pracowników z tytułu wynagrodzeń oraz świadczeń płatnych  ubezpieczenia społecznego.
  17. Rozliczanie pracowników i radnych powiatu z Urzędem Skarbowym z tytułu zaliczek na podatek dochodowy.
  18. Udział w przetargach organizowanych przez Starostwo Powiatowe w zamówieniach powyżej 144.000-EURO.
  19. Organizacja postępowania o zamówienia publiczne na: wybór banku obsługującego rachunek bieżący i banku udzielającego kredyt.
  20. Emisji obligacji.
  21. Realizacja działań związanych z udziałem pomocy publicznej, w tym sporządzanie sprawozdań, informacji o nie udzieleniu takiej pomocy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  22. Ustanowienia zastawu rejestrowego w celu zabezpieczenia wierzytelności jednostki samorządu terytorialnego.
  23. Prowadzenie ewidencji zobowiązań z tytułu podatku od nieruchomości oraz jego terminowe regulowanie.
  24. Prawo do hipoteki ustawowej na nieruchomości dłużnika z tytułu należności stanowiących dochód budżetu powiatu.
  25.  Sporządzanie miesięcznych informacji z pobranych opłat skarbowych.
  26. Podawanie do publicznej wiadomości informacji w zakresie:
    1) wykonania budżetu powiatu,
    2) kwoty deficytu lub kwoty nadwyżki budżetowej,
    3) kwoty zobowiązań wymagalnych ,
    4) kwoty dotacji otrzymanych do budżetu Powiatu oraz kwoty dotacji udzielanych z budżetu Powiatu,
    5) wykaz udzielnych poręczeń i gwarancji, z wymienionych podmiotów, których gwarancje i poręczenia dotyczą,
    6) wykaz osób prawnych, osób fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożenia na raty,                                               
    7) wykaz osób prawnych  i osób fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej, w terminach wynikających z ustawy o finansach publicznych,
    8) kwoty wykorzystanych „środków europejskich”, o których mowa w ustawie o finansach publicznych.
  1. Koordynacja w zakresie przedkładania Zarządowi Powiatu Przemyskiego przez Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Przemyślu kwartalnego sprawozdania z wykonania planu finansowego za I,II i III kwartał
    w terminie do 20 każdego miesiąca po zakończeniu kwartału, natomiast za IV kwartał w terminie do
    10 lutego po zakończeniu kwartału.
  2. Opracowywanie projektu budżetu powiatu i projektów zmian w budżecie oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu.
  3. Nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania  planów finansowych jednostek powiatowych.
  4. Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej i Zintegrowanego Systemu Zarządzania  w wydziale.

 

Przejdź do wpisu
Powrót